About Me

sharing is caring..

Lawati website perniagaan kami di ricolegacy.com.

Saya Muhammad Aneel bin Salleh merupakan pengasas kepada syarikat Rico Family Enterprise. Rico Family merupakan sebuah syarikat percetakan yang fokus kepada percetakan baju sublimation dan bertapak di Batu Pahat Johor. Syarikat kami masih terlalu muda berbanding dengan pesaing pesaing yang lain.

Namun saya yakin dengan kemampuan saya dan bantuan dari staff yang responsive, saya boleh bersaing dengan syarikat besar yang lain. Sebelum ini saya menjalankan perniagaan ini bersama isteri selama SETAHUN SECARA ONLINE. Perniagaan yang asalnya dilakukan secara suka suka dan hanya untuk mencari pendapatan sampingan kini menjadi semakin berkembang dan kami telah membuat keputusan untuk fokus kepada perniagaan ini dan berhenti kerja. Isteri dan keluarga juga menyokong keputusan saya untuk fokus dan MEMBUKA KEDAI PERCETAKAN SENDIRI.

Sebelum kami mendapat idea untuk memulakan perniagaan ini, saya bekerja di sebuah syarikat percetakan juga. Walaupun saya merupakan GRADUAN IJAZAH SARJANA MUDA DALAM BIDANG KEJURUTERAAN MEKANIKAL DARI UTHM tetapi saya tetap memilih untuk bekerja di syarikat percetakan kerana telah FALLING IN LOVE dengan bidang ini dan berhasrat untuk menambah ilmu dengan bekerja terlebih dahulu walaupun dengan gaji yang agak kecil. ISTERI JUGA MERUPAKAN GRADUAN IJAZAH SARJANA MUDA KEJURUTERAAN AWAM dari universiti yang sama dan telah bekerja sebagai seorang pensyarah di sebuah kolej swasta di KUALA LUMPUR sebelum berkahwin. Sebaik sahaja berkahwin saya meminta isteri untuk berhenti kerja dan berpindah ke johor dan tinggal bersama saya. Mestilah kena ikut suami kannnnnn hahahahhaa

Lawati website perniagaan kami di ricolegacy.com.

sharing is caring..

Author: ricolegacy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *