CARA MENDAPATKAN KEPERCAYAAN PELANGGAN

sharing is caring..

 

rico family

1. Berikan yang terbaik

Anda bukan sahaja mewujudkan syarikat anda sebagai pakar terkemuka dalam industri, menawarkan posting blog yang berguna, tutorial dan panduan anda, anda juga akan dapat mengatasi masalah penonton yang  anda sasarkan.

Sebagai contoh, bahagian komen blog post anda adalah juga tempat yang bagus untuk menjalinkan hubungan dengan pembaca.

Bahkan jika mereka meninggalkan komen ringkas ucapan terima kasih untuk nasihat anda, ia memberikan anda peluang untuk bercakap dengan mereka secara langsung dan mewujudkan hubungan yang lebih peribadi.

 

conversation-header

2.Perbualan berterusan

Dengan membaca catatan blog anda dari semasa ke semasa, penonton anda dengan mudah akan menjadi lebih akrab dengan mereka dan dengan cepat berkembang untuk mempercayai pandangan serta pendapat berharga daripada anda.

Tidak mempunyai perbezaan dari dunia perniagaan. Setiap hujah yang datang, baik dalam bentuk pujian bahkan kritikan harus diterima dan dapat diselesaikan untuk mendapatkan kepuasan dari pelanggan.

Sudah tentu pengguna mahu membuat keputusan sebelum melakukan transaksi. Jadi apabila seseorang mempunyai soalan atau kebimbangan dan mereka tahu mereka akan mendapat respon daripada anda tidak lama lagi, mereka tidak akan teragak-agak untuk membuat pesanan.

Perbualan langsung membolehkan anda mempunyai interaksi dengan pengguna pada masa yang tepat apabila mereka membeli, yang bukan sahaja meningkatkan kepercayaan tetapi juga penukaran jualan.

 

magento-2-product-testimonial-354x

3. Mencipta dan berkongsi testimoni

Kisah-kisah kejayaan pelanggan menunjukkan bukti dan ia adalah penting untuk membina kepercayaan dengan pengguna.
Apabila pengguna tidak pasti tentang sesuatu, mereka akan mencari bukti  untuk melihat bagaimana tanggapan orang lain terhadap produk yang ingin dibelinya.
Malah, 90 peratus pembeli yang membaca testimoni anda menyatakan bahawa ia akan mempengaruhi keputusan pembelian mereka.

Pastikan anda menjadikan media sosial sebagai platfom untuk meletakkan kisah kisah kejayaan pelanggan anda.

Dengan cara ini, pengguna akan merasa lebih selesa membuat pembelian pada produk anda.
Sebagai permulaan, anda mungkin tidak mempunyai beribu-ribu Ulasan dalam bentuk pujian, tetapi walaupun anda hanya mempunyai satu atau dua ulasan yang positif daripada pelanggan, ia akan berguna untuk dipaparkan kepada pengguna.
Mengumpul beberapa testimoni dan ulasan untuk menunjukkan kepada penonton bahawa anda berhak mendapat kepercayaan.

 

warranty

4. Mewujudkan dasar pulangan baik
Dasar pulangan yang baik menunjukkan bahawa anda mengambil berat mengenai pelanggan dan yakin dengan produk anda, kedua-dua kualiti yang luar biasa yang akan dipercayai oleh pengguna.
Sebagai contoh, jika anda menawarkan kepada pelanggan tentang bayaran-balik percuma dalam tempoh 30 hari yang pertama (waranti), pengguna akan lebih yakin dengan kesungguhan dan kejujuran.

Andai mereka tidak berpuas hati dengan belian yang mereka lakukan terhadap anda, mereka akan berpuas hati dengan perkhidmatan pelanggan yang hebat anda berikan dan akan lebih bersedia untuk membeli daripada anda lagi pada masa akan datang.

 

humanitarian-15022017083659-1000x0

5.Beri penonton melihat side of humanity anda.
Untuk membantu pengguna mengatasi keraguan mereka dan memberi mereka alasan untuk mempercayai anda, anda mesti membiarkan mereka melihat sisi manusia anda.

Jangan terlalu fokus pada menjual produk sahaja.
Sebaliknya, beritahu mereka mengapa anda melakukan apa yang anda lakukan dan mengapa ia sangat penting kepada anda.

Biarkan mereka tahu perjuangan yang anda jalani dan bagaimana anda tiba di tempat ini, hari ini.
Apabila pengguna dapat mengenali anda,mereka akan melihat anda lebih daripada seorang yang boleh dipercayai dan bukan sahaja Syarikat/penjual yang dahagakan wang.

 

 

 

FOLLOW LAMAN SOSIAL MEDIA SERTA OFFICIAL WEBSITE KAMI :

 @Rico Sports

 @bajusublimation_ricosports

 @https://www.ricolegacy.com/  

sharing is caring..

Author: ricolegacy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *