CARA MENYERLAH DIRI DI TEMPAT KERJA

sharing is caring..
rico family
1. SENTIASA BERSEDIA BERKONGSI IDEA DAN CADANGAN

Mulakan berkenaan bidang kerja sendiri — cadangkan cara  ia dapat dilakukan dengan lebih cekap. Walaupun pengurus anda menghalangnya,tetap teruskan berusaha. Ia akan menunjukkan anda seorang pekerja yang dinamik.

 

superhero-leader-jpg

 

2. MENJADI PEMIMPIN DALAM MESYUARAT

Dalam setiap mesyuarat, ada pemimpin dan pengikut. As a leader,anda mestilah memberi sumbangan idea yang bertahap tinggi. Pihak pengurusan akan mengambil perhatian kepada para penyumbang idea memandangkan cadangan-cadangan mereka akan memanfaatkan organisasi.

 

3. LAKUKAN PERKARA MELEPASI BATAS BIDANG KERJA

Umpama jika anda bekerja di bahagian khidmat pelanggan dan seseorang pelanggan memerlukan bantuan, berikan pertolongan melampaui skop kerja anda untuk memastikan pelanggan berpuas hati. Pelanggan akan memberi pujian kepada syarikat yang memberi perkhidmatan yang terbaik. Suatu masa, pengurus anda pasti mendengar berita tentang khidmat pelanggan anda yang cemerlang itu.

 

Helpful
4. AMALKAN SIFAT SUKA MENOLONG

Antara cara untuk mengeratkan hubungan dengan rakan sekerja dan pengurus adalah dengan mempraktikkan sifat suka menolong. Dalam menolong mereka, anda juga mungkin memperoleh kemahiran baharu di luar bidang kerja anda.

 

be-proactive

 

5. BERSIFAT PROAKTIF

Bersedia menyelesaikan masalah yang mungkin akan dihadapi dengan adanya perancangan masa depan. Fikirkan cadangan untuk menyelesaikan masalah-masalah ini supaya anda dapat mengagumkan rakan sekerja dengan kemampuan anda melihat jauh dan menyediakan penyelesaian bagi masalah tersebut.

6. MULAKAN SESUATU USAHA

Sentiasa mulakan sesuatu usaha contohnya mengemaskan tempat selepas jamuan makan di pejabat atau membuat cadangan untuk aktiviti tahunan hari pekerja. Usaha anda akan menambah nilai diri anda dan menjadi contoh serta ikutan kepada rakan sejawat dan membayangkan sikap positif anda.

 

 

 

FOLLOW LAMAN SOSIAL MEDIA SERTA OFFICIAL WEBSITE KAMI :

 @Rico Sports

 @bajusublimation_ricosports

 @https://www.ricolegacy.com/  

sharing is caring..

Author: ricolegacy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *