APA ITU MESIN HEAT PRESS ? ? ?

sharing is caring..

 

rico family

Mesin heat press menggunakan haba dan tekanan, untuk memindahkan sesuatu reka bentuk atau grafik ke atas permukaan lain, sekali gus mendapat nama sebagai mesin heat press. Tekanan haba adalah alat yang hebat yang digunakan secara meluas dalam industri percetakan baju. Kerana mesin ini direka untuk mencetak Reka bentuk atau karya seni pada satu medium yang sesuai seperti pakaian dengan menggunakan haba dan tekanan untuk tempoh tertentu. Dari hiasan pakaian untuk menghasilkan hadiah khusus dan barang pengiklanan, tidak ada batasan apa yang dapat dibuat dengan menggunakan mesin tekanan haba ini.

 

 

4472342

Mesin tekanan haba pada dasarnya adalah mesin yang mengandungi permukaan logam yang dipanaskan secara elektronik, dipanggil platen. Fungsi mesin tekanan haba adalah  sama seperti besi yang anda gunakan untuk menekan pakaian. Perbezaannya ialah kombinasi tekanan, permukaan pemanasan yang besar dan kawalan suhu yang tepat. Ini memastikan pemanasan bahan-bahan yang ditekan dan mendapatkan hasil yang konsisten. Plat itu diturunkan ke permukaan untuk dicetak, dan dikunci untuk jangka masa yang ditetapkan, mengikut bahan yang digunakan. Mesin tekanan haba juga mempunyai pemasa yang membolehkan pengguna mengawal dengan tepat berapa lama dan pada suhu apa item akan ditekan pada. Mesin tekanan haba ini sering digunakan bersama dengan pemotong vinil, atau pencetak sublimasi.

Sekian sahaja penerangan mengenai salah satu peralatan yang digunakan dalam proses pembuatan percetakan baju  sublimation iaitu HEAT PRESS MACHINE…Nantikan entry kami yang akan datang untuk mengetahui antara peralatan lain yang diguna pakai selain daripada peralatan diatas dalam industri percetakan baju sublimation ini..

 

 

FOLLOW LAMAN SOSIAL MEDIA SERTA OFFICIAL WEBSITE KAMI :

 @Rico Sports

 @bajusublimation_ricosports

 @https://www.ricolegacy.com/  

 

sharing is caring..

Author: ricolegacy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *